Du kan gøre din virksomhed mere synlig ved at udsende pressemeddelelser. Redaktionerne modtager rigtig mange pressemeddelelser hver dag, og meddelelserne bliver sorteret efter, hvor god historien er for det enkelte medies brugere. Derfor er det vigtigt, at dine pressemeddelelser er lavet ordentligt. Du kan købe pressemeddelelser på tre serviceniveauer hos Tekstspot.dk, og vi kan også hjælpe dig med at udsende den til de rigtige redaktioner.
Budget og Budget+ bliver skrevet af vores dygtige, udvalgte journaliststuderende.
Premium bliver skrevet af en af landets skarpeste tekstforfattere, der har mange års erfaring i pressekontakt. Det kan enten være en uddannet freelancejournalist, eller en erfaren tekstforfatter med indgående kendskab til content markting.
Alle priser er angivet eksklusive moms.
Budget – pris: 749 kr.
En Budget-pressemeddelelse er skrevet af en journaliststuderende.
Det foregår således:
- Du sender et kort oplæg til historien med information om, hvor skribenten finder mere viden.
- Måske skal han ringe til dig og få en snak, måske skal han slå noget op på nettet.
- Eleven skriver historien på mellem 300 og 400 ord.
- Du tjekker fakta og sender evt. rettelser.
- Eleven gør historien klar til udsendelse.
Budget Plus – pris: 1299 kr.
En Budget+-pressemeddelelse er en Budget-pressemeddelelse, hvor skribenten har fået sparring af en uddannet supervisor. Det vil enten være Hans Stokholm Kjer eller en anden med tilsvarende uddannelse og erfaring.
Det foregår således:
- Du sender et kort oplæg til historien med information om, hvor skribenten finder mere viden.
- Måske skal han ringe til dig og få en snak, måske skal han slå noget op på nettet.
- Eleven laver udkast til en vinkel på historien, som han sender til supervisoren.
- Supervisoren giver gode råd og input, der forbedrer historien og øger dens chancer for at komme i medierne.
- Eleven skriver historien på mellem 300 og 400 ord.
- Supervisoren kontrollerer historien.
- Eleven foretager eventuelle rettelser.
- Der læses ekstern korrektur på pressemeddelelsen.
- Du tjekker fakta og sender eventuelle rettelser.
- Eleven gør historien klar til udsendelse.
Premium – pris 3495 kr.
En Premium-pressemeddelelse bliver til på samme måde, som en journalist vil skrive enhver anden historie. Journalisten bruger netop de faglige værktøjer, som for din pressemeddelelse til at tjene dit formål bedst.
Det foregår således:
- Du sender et kort oplæg til historien.
- Journalisten kontakter dig, og giver en faglig rådgivning omkring historiens slagkraft, vinkel og andet.
- Måske beder han dig præsentere flere informationer.
- Når I er enige om historiens vinkel, foretager journalisten sin nødvendige research og skriver det første udkast. Udkastet er ikke begrænset af et bestemt antal ord – historien fylder det, den skal for at fungere bedst muligt.
- Journalisten udarbejder en beskrivelse af et velegnet pressefoto med billedtekst.
- Du modtager udkastet og kontrollerer fakta. Hvis du har ønsker til ændringer, sender du dem tilbage til journalisten, som retter, indtil du er helt tilfreds.
- Til slut læses der ekstern korrektur på pressemeddelelsen, så eventuelle trykfejl luses ud.
- Din pressemeddelelse er nu klar til udsendelse.
Udsendelse – pris 1299 kr.
Hvis du ikke selv vil udsende din pressemeddelelse, gør vi det gerne for dig.
Det foregår således:
- Når din pressemeddelelse er klar til udsendelse, udarbejder vi en liste over relevante medier.
- Du godkender listen.
- Vi indtaster pressemeddelelsen og dine kontaktoplysninger og vedhæfter eventuelle pressefotos.
- Du modtager en kopi af pressemeddelelsen, som den vil se ud for de modtagende redaktioner.
- Vi udsender pressemeddelelsen til medielisten på et aftalt tidspunkt.
- Udsendelse faktureres fra Kjers Kommunikation.