Compware.dk brugte pressen aktivt – sådan gjorde vi

Eric Frederiksen fra Compware.dk – en portal, som sammenligner priser på hardware – røg i en konflikt med Trustpilot. Da han købte domænenavnet, var han ikke opmærksom på, at det tidligere havde været brugt af et andet firma, som havde fået dårlige anmeldelser hos Trustpilot. Nu skulle han altså trækkes med en lukket virksomheds dårlige [...]

By | 2017-09-03T13:10:18+00:00 september 3rd, 2017|Uncategorized|0 Comments

Hvordan finder du dit hvorfor?

Du har sikkert hørt det igen og igen. Vi skal sælge vores produkter og ydelser på et ”why” og ikke på et ”how”. Tanken er, at hvis vi begrænser os til at sælge ud fra egenskaber (herunder pris) og problemløsninger, så fanger vi kun de kunder, som konstant er på jagt efter den hurtigste deal. [...]

By | 2017-09-03T13:09:47+00:00 juli 12th, 2017|Uncategorized|0 Comments

Læs og lær af Onlineevangelisterne

Læs og lær af Onlineevangelisterne Fremragende værk, som tydeligt illustrerer, hvor megen værdifuld viden der er tilgængelig, hvis man søger de rigtige steder. Egentlig er det vel dårlig stil at anmelde en bog, som man selv er medforfatter til, så min anmeldelse af Onlineevangelister går på alle andre sider end side 90 og 91, som [...]

By | 2017-09-03T13:09:09+00:00 juni 5th, 2017|Uncategorized|0 Comments

Din pressemeddelelse er en salgsannonce

Din pressemeddelelse er en salgsannonce I fire blogindlæg giver jeg dig en række stærke tips til, hvordan du sørger for, at din virksomhed får plads i pressen. I dette indlæg forklarer jeg, hvorfor journalister og redaktører skal tackles på en helt bestemt måde. Når du skriver en pressemeddelelse, skal du betragte den som en salgsannonce [...]

By | 2016-12-29T17:38:08+00:00 december 29th, 2016|Uncategorized|0 Comments

Hvad du opnår med en pressemeddelelse

Hvad du opnår med en pressemeddelelse Din virksomhed har brug for at være synlig overalt, hvor dine potentielle kunder kigger. I en tid med meget målbare muligheder i de elektroniske medier forsømmer mange at gøre en indsats for at komme i den trykte presse – og dermed ofte også i deres onlineudgaver. I fire blogindlæg [...]

By | 2016-11-21T12:49:35+00:00 november 21st, 2016|Uncategorized|0 Comments

Hvad er clickbait?

Hvad er clickbait? Bait er engelsk for lokkemad eller agn. Clickbait er lokkemad, som får dig til at klikke, når du er på nettet.  En Clickbait-artikel er den artikel, som åbner, når du bider på - og klikker. Så simpelt er det - og så alligevel... Der er ikke i sig selv noget galt med [...]

By | 2015-12-20T20:45:57+00:00 december 20th, 2015|Uncategorized|7 Comments

Sådan bliver man en bedre skribent

Sådan bliver man en bedre skribent Jeg har i dag læst et utal af ansøgninger fra skrivelystne mennesker, som gerne vil med på vores hold af freelancere.  For at komme i betragtning skal skribenterne skrive et par små, meget frie opgaver. På baggrund af opgaverne giver jeg en tilbagemelding, som guider den nye skribent i retning [...]

By | 2015-08-19T11:55:07+00:00 august 19th, 2015|Gode råd, Uncategorized|0 Comments

Tre tips til bedre online salg

Tre tips til bedre online salg Der findes mange finurlige detaljer, som man kan tweake og twiste, når man skal have sin kommercielle hjemmeside til at give så godt et overskud som muligt. Nogle eksperter kalder det konverteringsoptimering og fremstiller det som en videnskab. Disse tre tips handler ikke om farver og striber. De handler [...]

By | 2015-06-03T14:19:22+00:00 juni 3rd, 2015|Uncategorized|2 Comments

Sådan skrives fremtidens SEO-tekster

Sådan skrives fremtidens SEO-tekster Vi får af og til henvendelser fra kunder, som spørger efter SEO-tekster – altså tekster, som hjælper med til at optimere en hjemmesides placering i søgemaskinernes resultater. Men jeg oplever også, at kunderne er i tvivl om, hvad der egentlig skal til, for at en tekst er en SEO-tekst? Hvad er [...]

By | 2015-04-13T13:27:57+00:00 april 13th, 2015|Uncategorized|0 Comments

Sikker tekst sælger kondomer

Sikker tekst  sælger kondomer Sikker sex kræver kondomer, og kondomwebshoppen Coolkondom.dk ønskede sig at sælge flere kondomer af en type, som hjælper manden til at trække nydelsen ud i lidt længere tid. Vi ændrede markant på budskaberne i produktteksten og øgede konverteringen væsentligt. Vores metode Produkttekstens oprindelige overskrift var "Durex kondomer Performa - 10 stk." [...]

By | 2015-03-04T16:54:20+00:00 marts 4th, 2015|Uncategorized|0 Comments

Nu har vi Susanne

Nu har vi Susanne Det går stærkt hos Tekstspot. I de seneste måneder er det faktisk ind imellem gået lidt for stærkt, og vi må erkende at nogle af vores kunder desværre har mærket dette. Men nu har vi ansat Susanne som koordinator. "Jeg føler mig som i den syvende himmel," sagde Susanne til Hans [...]

By | 2015-02-11T17:50:46+00:00 februar 11th, 2015|Nyheder|0 Comments

Ikke mere for den 25-øre

Ikke mere for den 25-øre Tekster kan købes for helt ned til 25 øre pr. ord - af og til endda endnu billigere. Som tekstbureau overvåger vi branchen, så vi til hver en tid kan betjene og rådgive vores kunder bedst muligt og sikre os, at vi hører til blandt de bedste. Derfor køber vi [...]

By | 2014-11-25T15:40:58+00:00 november 25th, 2014|Uncategorized|0 Comments

4-dobbelt kundeværdi

4-dobbelt kundeværdi   Nye tekster - og udelukkende nye tekster - gav Skov Rejser en række af målbare fordele - herunder næsten en firdobling af den gennemsnitlige værdi af en besøgende på siden. Henrik Skov, som ejer Skov Rejser, er selv dygtig til konverteringsoptimering, og hans side, www.skovrejser.dk, præsterede allerede virkelig godt, før vi gik [...]

By | 2014-10-11T08:41:01+00:00 oktober 11th, 2014|Gode råd|0 Comments

Hvad er din hjemmeside værd?

Hvad er din hjemmeside værd? Kan det virkelig passe, at kvaliteten af en hjemmesides tekster har betydning for hjemmesidens økonomiske værdi? Ja - det er et uomtvisteligt faktum, og det er der to grunde til: 1. Dine brugere 2. Søgemaskinerne Jo bedre hjemmesiden som helhed - og herunder hjemmesidens tekster - rammer brugernes forventninger, des [...]

By | 2014-04-09T14:51:17+00:00 april 9th, 2014|Gode råd|0 Comments

Anne var ikke dygtig nok

Anne var ikke dygtig nok For nogle dage siden fik vi en uopfordret ansøgning fra Anne (som hedder noget andet i virkeligheden), som gerne ville være freelanceskribent hos os. Anne har en humanistisk kandidatgrad, og er efterfølgende uddannet journalist. Alligevel kom hun ikke med på holdet - og hun blev rasende. Alle ansøgere, som har [...]

By | 2014-02-27T11:52:48+00:00 februar 27th, 2014|skribenter|1 Comment

Vi krydser og boller

Vi krydser og boller - og det er ikke spor frækt. "Bør man ikke skrive efter de nye kommaregler for at vise, at man er fremme i skoen?" Det spørgsmål fik jeg fra en kunde forleden, og mit svar er klart: "Nix - hold fast i de gamle regler et godt stykke tid endnu." Efter [...]

By | 2014-02-11T14:09:11+00:00 februar 11th, 2014|Uncategorized|4 Comments

Den journalistiske væsentlighed

Den journalistiske væsentlighed Internettet flyder over med selvbestaltede meningsdannere, skribenter og lignende selvgjorte tastaturriddere. Alle har noget at byde ind med, og alle vil gerne ses og høres. Men i det digitale virvar kan det ofte være svært at vurdere, hvem man skal tro på. Hvad man skal lytte til. Og hvad der er rigtigt [...]

By | 2013-05-20T15:33:24+00:00 maj 20th, 2013|skribenter|0 Comments
Load More Posts